Jakým chybám se vyhnout při cvičení jógy?

Jóga se stává stále více populárnější. Během cvičení jógy totiž nepečujeme jen o zdraví našeho těla, ale také naší mysl. Jóga je aktivním způsobem relaxace, který nás učí správnému dýchání a díky které rozšiřujeme flexibilitu těla. Jakým chybám se však během cvičení jógy vyhnout?

Nezadržujte dech!

Správné dýchání k józe nezaměnitelně patří, je v podstatě nedílnou součástí jógy. Během správného dýchání se naše mysl i tělo uvolňuje a kyslík se dostává do všech koutů naše organismu. Můžete dýchat do břicha, zad i klíčních kostí. Nezadržujte během jógy dech, snažte se správně dýchat. Samozřejmě to nejde hned, ale po pár cvičení vám půjde dýchání během střídání pozic lépe.

Přetahujete se

Během jógy dochází k účinnému protažení těla, ale nikdy byste neměli jít přes bolest. Měli byste cítit pouze jemný tlak, který však nepřechází do bolesti. Svou flexibilitu rozšiřujte pomalu, netlačte na pilu, abyste si zbytečně neublížili.

Nesrovnávejte se s ostatními!

Během cvičení se nikdy nesrovnávejte s ostatními. To, že začátečník vedle vás zvládne dokonalého bojovníka neznamená, že vy musíte nutně taky. Myslete při cvičení jen na sebe a své tělo, každý začíná se svým fyzickým aparátem a schopnostmi. Neohlížejte se při cvičení na ostatní.

Cvičte na správném místě

Svou roli hraje i to, kde jógu cvičíte. Při skupinovém cvičení si vyberte místo, které vám nejvíce vyhovuje a doma si najděte klidný kout, kde vás aspoň půl hodiny nebude nikdo rušit. Nejlepší je místnost bez elektroniky, s minimem květin a kde se budete cítit příjemně.

Cvičení po jídle

I u jógy platí, že byste ji neměli cvičit po jídle, tedy s plným žaludkem. Během cvičení různých pozic vám plný žaludek nemusí být vůbec příjemný. Pokud se hodně najíte, raději hodinu jógy vynechte a pokud chodíte na jógu hladoví rovnou z práce, dopřejte si po cestě alespoň banán či raw tyčinku.