Proč začít cvičit Pilates?

Toužíte zpevnit své tělo a posilovna nebo workout není pro vás? Jóga se vám zdá nudná? Zkuste Pilates. Cvičení, kde mysl spolupracuje s tělem a posílíte svaly celého těla i bez strojů a funění v posilovně. Podle této metody je celé cvičení zaměřené na střed těla ze kterého se vedou ostatní cviky.

Odkud se Pilates vzalo?

Původcem tohoto cvičení je Joseph Pilates, který se cvičením a technikami cvičení zabýval téměř celý svůj život. Věřil, že duše a tělo spolupracují a že správným cvičením se tělo dokáže zbavit svých neduhů. Původně na cvičení vynalezl několik účinných strojů na kterých se cvičilo formou odporu. Ten zajišťovaly péra proti kterým cvičenci vyvíjeli tlak.

Stroje však byly velmi těžké a objemné. Předcvičovat mohli pouze proškolení trenéři, proto se na tento styl cvičení dostalo málo lidí. To bylo pro Josepha Pilatese impulsem vyvinout řadu cviků bez použití strojů.

Jak to funguje?

Největší důraz v pilatesově metodě se klade na střed těla, posílení břišních svalů jako opory pro páteř, která je pak mnohem méně namáhána. Proto prvním přínosem tohoto cvičení, který přichází celkem brzy, jsou rovná záda a stabilní chůze. Zní to sice lehce, ale cvičení je náročné na detaily. Každý pohyb doprovází vaše mysl a tím se stávají mnohem efektivnější. Jednotlivé pohyby se provádí velmi přesně, díky koncentraci jsou účinné i nepatrné pohyby. Duše s tělem se propojí.

Pro koho je cvičení vhodné

Cvičit Pilates může každý. Je vhodné pro muže, ženy i těhotné, ale také děti. Některá rehabilitační centra využívají tuto metodu na své pacienty a výsledky jsou brzy viditelné. Nezkoušejte na začátku cvičit sami. Najděte si trenéra nebo využijte některý z programů na internetu.

Co potřebujete

Stačí pouze podložka a chuť zlepšit své psychické i fyzické já. Využít ke cvičení také můžete malý míč, pěnový válec nebo rotační disky.