Cvičební pomůcky, které by vám doma neměly chybět

Pokud byste chtěli začít se cvičením doma, měli byste si pořídit některé cvičební pomůcky. Některé z nich jsou opravdu základní, jiné jsou spíše něčím navíc. Vybírejte je především podle toho, jaké partie chcete posilovat, procvičovat či protahovat. 

Podložka, činky a švihadlo

Doma by vám neměla chybět kvalitní podložka na cvičení. Tato podložka se vám bude hodit při cvičení jógy, posilování i protahování. Je základní pomůckou, která by nikomu neměla chybět. Nosit ji sebou můžete na cvičení ven či si ji sbalit na dovolenou. Hodit se vám jistě budou také činky, které pořizujte podle vašich schopností.  Cena za činky se většinou odvíjí od jejich velikosti, váhy a svrchního materiálu. Nejlehčí jednoručky v balení 2 x O,5 kg vás vyjdou mezi 50-70 Kč, činky v balení 2 x 1 kg seženete do 150 Kč. Činky jsou dobrým způsobem, jak zpevnit svalstvo. Švihadlo se vám bude hodit jako dobré kardio na začátku cvičení. Skoky přes švihadlo pomohou shodit přebytečná kila, podporují fyzičku, mrštnost a vytrvalost.

Kettlebell, fitball a balanční pomůcky

S kettlebellem velmi účinně zapracujete na své síle a koordinaci. Důležité je během cvičení s kettbellem myslet na předsunuté těžiště. Tato cvičební pomůcka je tzv. dvouručka, cvičí se tedy jednou činkou, ale oběma rukama. S kettlebellem se cvičí tzv. švihy, kdy se činka prohazuje mezi nohy směrem za sebe a dynamické trhy, kdy se činku dostáváme ze sedu od země směrem vzhůru. Kettlebell se prodává v různých váhových variantách od 2 do 48 kg, podle toho se odvíjí cena. Většinou za dvoukilový kettlebell zaplatíte cca 100 Kč. Klasikou je  fitball, který vám pomáhá zpevnit svaly po celém těle. Ten se vám bude hodit k posilování, ale i účinnému protažení. Nezapomeňte ani na balanční podložky či bosu míč. Balanční podložky jsou navíc obohaceny o masážní bodlinky.